Minecraft – najbardziej spektakularny startup ostatnich lat.

Kiedy Markus Persson zaczynał prace nad Minecraft-em, chciał stworzyć coś, co da graczom radość. Nie spodziewał się, że to właśnie Minecraft będzie grą komputerową, która wywróci do góry nogami większość prawideł, jakimi od dawna kierują się zaawansowane studia projektowe.
Niedługo miną cztery lata od wydania pierwszej wersji testowej Minecrafta (17 maja 2009) i zaledwie półtora roku od wydania pierwszej wersji oficjalnej (18 listopada 2011). W tym czasie Minecraft zdążył zdobyć dziesiątki milionów fanów na całym świecie, bijąc przy tym większość rekordów związanych ze sprzedażą i rozwojem gier typu sandbox. W ciągu 4 lat od wydania pierwszej testowej wersji, grę zakupiło na oficjalnej stronie ponad 10 milionów osób w wersji na PC. Sprzedano też po kilka milionów licencji na urządzenia z systemami Android oraz iOS. Tego nie można nazwać po prostu sukcesem…
Tak spektakularnego wybuchu popularności nie przeżyła w ostatnich kilkunastu latach żadna niezależna produkcja. Minecraft dokonał czegoś, czego zazdroszczą mu wszyscy producenci gier – także ci z największymi budżetami i zespołami liczącymi setki programistów. Gra przyciągnęła uwagę kilkudziesięciu milionów graczy na całym świecie.
Minecraft – gra tworzona przez kilku programistów. Gra napisana w języku Java, który w żaden sposób nie jest kojarzony z produkcją popularnych, wydajnych, zachwycających efektami graficznymi gier komputerowych. Gra w świecie trójwymiarowym, ale z grafiką rodem z lat 90. ubiegłego wieku. Wreszcie gra, której można zarzucić wszystko, ale nie to, że jest skomplikowana. I w pewnym momencie dochodzimy do wniosku, że te wszystkie „wady” nie mają najmniejszego znaczenia.
Poziomem grywalności Minecraft dorównuje najlepszym w historii produkcjom. Gracz dostaje świat, który może zmieniać na każdy ze znanych mu sposobów – rozwój jest ograniczony jedynie wyobraźnią. Kto przed premierą tej gry mógł przewidzieć, że budowanie swojego własnego świata za pomocą sześciennych kostek będzie sprawiało tak wielką radość ? Nawet Markus Persson się tego nie spodziewał.
Dzieła sukcesu tej produkcji dopełniła możliwość gry przez sieć z innymi internautami z całego świata. Powstały tysiące serwerów, na których dzień i noc można realizować swoje nawet najbardziej spektakularne pomysły – i tworzyć razem. Twórca zapowiedział wydawanie nowych wersji i poprawek tak długo, jak długo będzie się utrzymywać zainteresowanie jego produkcją – chyba nie do końca przemyślał swoje słowa. Bo mówimy o milionach uzależnionych graczy, którym wystarczy kilka prostokątnych narzędzi, żeby kreować nieskończony, kwadratowy świat.

Najnowsze artykuły z kategorii gry: