Zakładaj trampki i ruszaj w teren!

Bieganie w terenie depositphotos.com

Jesień kojarzy się z spokojem i melancholią, wyciszeniem  jak i przygotowaniem do trudów zimy. Dla osób  lubiących aktywnie spędzać czas może to być istna katorga, gdyż pogodowa aura sprawia, iż trudno jest znaleźć sobie jakieś ambitne zajęcie w przerwie między pluchą a ulewą. Jednak mimo wszystko, rozwiązanie jest łatwiejsze, niż jesteś sobie w stanie wyobrazić.
Najprostszym a sprawiającym wiele satysfakcji jest zajęciem jest rozpoczęcie uprawiania joggingu. Prawdopodobnie gdy masz „fazy” zakładasz słuchawki, trampki i biegniesz przed siebie, zazwyczaj skupiając się wokół własnego osiedla. Tej formy aktywności jeszcze joggingiem nazwać nie możemy a gdy dodasz jeszcze kilka elementów, zobaczysz, że masz przed sobą naprawdę potężną broń w walce z jesienną monotonią. Przede wszystkim zaczynając uprawiać jogging musisz mieć świadomość tego, że zaczynasz ćwiczyć systematycznie, pokonując ustalone trasy. Twoja nowa bieżnia powinna wychodzić poza ramy najbliższego otoczenia, wyprowadzać Cię w tereny przyjazne rekreacji. Trasa będzie przyjemna jeśli zostaną uwzględnione w niej parki, tereny leśne lub ścieżki zdrowia. W taki sposób uda nam się wyrwać z osiedlowej monotonii, która bardzo często towarzyszy bieganiu. W trakcie uprawiania joggingu trasa powinna być wystarczająco długa aby zdążyć rozgrzać się intensywnym chodem jak i wyczerpać siły długodystansowym biegiem. Nie nastawiajmy się na szybkie pokonywanie dystansu. Jeśli jogging ma być przyjemnością połączonym z poprawą kondycji, musimy mieć na to „wykrojony” czas w ciągu dnia. Systematyczność w uprawianiu tego sportu jest kluczem. Zdecyduj się ile w ciągu tygodnia jesteś wstanie poświęcić. Nikt nie mówi, że masz biegać codziennie. Nawet lepiej jest abyś robił to raz w tygodniu a konsekwentnie. Jeśli zdecydujesz się na większą liczbę wypadów a zaczną Ci przepadać z powodów losowych wyjścia na bieganie, zniechęcisz się szybko i porzucisz ten sport zniesmaczony.  Jednak gdy wypracujesz swój system działania, będziesz dumny z realizowanego planu i zauważysz wzrost formy. Gdy przemierzana trasa przestanie sprawiać Ci problem i będziesz czuł się na niej pewnie, wystarczy, że zmodyfikujesz ją do bardziej przystosowanego organizmu. Jogging uchroni biegacza przed jesiennym tyciem oraz spadkiem kondycji, pozwoli wyszlifować sylwetkę a ponad to jest to wyśmienity sposób na rozładowanie stresu. Po wysiłku, dodatkowym elementem relaksującym, będzie prysznic, poprawiający nastrój oraz masaż łydek, zapobiegający skurczom i kontuzji. Jedyny nakład finansowy do uprawiania tego sportu ogranicza się do zakupu wody oraz witamin, które nas uchronią przed złapaniem przeziębienia w zmienne jesienne dni.
W wielu Polskich miastach istnieją  wydzielone dla osób uprawiających jogging miejsca. Jeśli jesteś szczęśliwym mieszkańcem, któregoś z tych miast, to tym bardziej powinieneś zacząć biegać! W Bytowie, w zależności od stopnia zaawansowania, biegacze przemierzają kilka różnorodnych tras, np. czerwony Szlak Dzielnego Rycerza lub też niebieski szlak Stopy Jelenia. Dodatkowo, często urządzane są również biegi grupowe.  Takie spotkania biegaczy najczęściej odbywają się w Świnoujściu, a ich organizatorem jest Klub Biegacza, zrzeszający amatorów joggingu. „Bałtycka 15”; „Bieg Sylwestrowy”; „Bieg Mikołajkowy” czy „Bieg na przywitanie Wiosny” to tylko przykłady rozbieganych eventów. Jeśli chodzi o temat biegania, stolica oraz Poznań tez nie zostają w tyle. Władze w swoich programach profilaktycznych uznały, że  to właśnie bieganie, może być czynnikiem łamiącym pokoleniowe różnice oraz sposobem na integrację mieszkańców.  Wyczynowcy, a tym bardziej miłośnicy biegania, mogą wziąć udział w Sztafecie Górskiej w Górach Stołowych lub Maratonie Beskidów w Radziechowach. Zakładaj trampki i ruszaj w teren! Już dość się nasiedziałeś czytając artykuł!

Najnowsze artykuły z kategorii sport: